söndag 13 januari 2013


Hej, hej!

Jag tänkte jag skulle prata om alla olika Playsets och framför allt de Ponies som kom med vilket Playset. Ciss n Curl(Gul Pony från vänster). Hon kom med ett litet blått stall, det kallas "Brush me Beautyful Butique". Kom även med en liten vit katt(Snowball). 
Sedan så har vi också Ponyn Fifi. Hon kom med ett sett, som heter Crimp n Curl Hairsalone, ja eller som man sa när man var liten "Frisyrhuset".

Ponyn bredvis henne, som har sadel och grimma(Gul med lila man och svans) heter Lemon Drop. Hon kom med ett Playset, som kallas Show Stable, ja alltså "Show stallet", som jag brukade säga. Det fanns även en liten tillhörand ehund vid namn Brandy.

Enhörningen bredvid henne, heter Majesty, som betyder just "Majestätisk", vilket hon verkligen är. Hon kom med slottet, många sa bara "Slottet", men ja Dream Castle, "Dröm Slottet", som det heter på riktigt. Tillhörande drake fanns det också. Han namn är Spike the Dragon.

Det fanns ett till stall, som "Borsta mig fin Butiken", fast blått, det kallades "Pretty Parlour", ja eller "Lilla Stallet", som jag sa. Med det kom katten Twinkles och Ponyn Peachy och en korg, som man kunde spänna fast, så katten Twinkles kunde få rida på hennes rygg.

Ja, nu har vi kommit fram till alla "Fölen"/Babies då.
Den med balettkjol och den andra med grön man och svans samt i lila. Heter Baby Half Note, hon kom med en "Dansskola" Baby Bonnet School of Dance. Varför finns det två? Jo, för att det settet kom ut två olika år och en emd Ponyn med "Blundögon" och en utan. Den med "Blundögon" kallas också BBE Beddy Bye Eye, alltså "Trötta ögon" ungefär, fungerar, som en blunddockas. Till det här Playsettet fanns också små djur vänner, i form av kaniner, humlor samt svanar.
Nu har vi kommit fram till Baby Tiddle Wink(Den rosa med rosa man och svans", tyvärr så brukar det blekna till vitt. Hon(Fast min var en han) kom med ett Playset, som kallades Lullabye Nursery, "Vaggvisornas Barnkammare", fast alla sa nästan bara "Baby Huset" i alla fall. Det fanns två utgåvor här också en med "Blundögon" och en utan. Var jag inte hard en med "Blundögon".

Den sista(Grön med rosa man och svans). Heter Baby Cuddles. Kan vara lätt att blanda ihop namnen, då det finns en till Baby Cuddles och en vuxen Pony med just namnet Cuddles också. Hon kom med en barnvagn, kallades Baby Buggy, eller som vi brukade säga här hemma "Hästvagnen". Hon fanns också med "Blundögon". Som jag inte har heller.

Det kom även ut en hinderbana, tror det heter "Gymhakana" eller så, med en Pony och hopphinder(Har jag inte heller), samt att det fanns många andra Playsets

Tack till mig och boken MLP Inventory!!
Har du inte lästd en? Well gör det!! den är bra, det finns massor av kul fakta i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar